14.6.18

Vuosi vierähti ongelmitta

Edellisestä katsastuksesta tämän vuoden helmikuun katsastukseen kilometrejä oli kertyny noin 10 000 km. Tuona aikana autossa ei ilmennyt mitään ongelmia, huollossa lisättiin jousituspuolelle nestettä ilmeisesti toisen kerran auton historian aikana. Katsastuksessa ei ollut mitään vikakoodeja, edes niitä millä ei ole katsastukseen mitään merkitystä. Käytännössä kuitenkin jouduin vaihtamaan ennen katsastukseen menoa parkkeina toimineet Motonetin ledit, jotka välillä paloivat, välillä pimeinä ja välillä pitivät discoa. Tilalle tuli samanlaiset, jotka kuitenkin olen todennut kestävämmiksi kuin perinteiset polttimot. Katsastuksessa kehoittivat vaihtamaan takajarrupalat kun sisemmissä ei ollut enää pintaa pahemmin, mutta olivathan ne vielä aivan alkuperäiset, joten ne vaihdettiin samalla kun kesärenkaat vaihdettiin alle.

Auton ilmastointia ei ole huollettu kertaakaan ja se kyllä toimii edelleen, mutta ajattelin että jospa nyt veisin sen siltä osilta tarkistukselle ja kylmäaineen täytölle, koska sieltä nyt pitäisi kaiken olettamuksen mukaan kylmäaineiden vähentyä.

Sellainen kosmeettinen haitta on ilmestynyt myös kojelautaan, eli matkustajan puoleisen airbagin sauma on auennut vajaan kahden sentin matkalta, ilman että siihen olisi mitään syytä, ilmeisesti kojelaudan muovi on sääolosuhteiden muutoksessa ottanut itseensä. Toivoa sopii, ettei se innostu siitä vielä enemmän repeytymään auki. 

Auton ikä näkyy myös tuulilasissa, jossa alkaa olla kulumaa sen verran, että auringon matalalta paistaessa näkyvyys ei ole enää kovin hyvä vaan valo hajoaa tuulilasissa, mutta asiaan voi auttaa myös jos tuulilasia välillä pesisi myös sisäpuolelta, mikä on valitettavasti tullut tehtyä varmaan viimeksi kaksi vuotta sitten.

Ei kommentteja: